ผลของการกำหนดระดับการควบคุมความก้าวหน้าในการเรียน โดยโปรแกรมในบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาวิทยาศาสตร์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ที่มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนในวิชาวิทยาศาสตร์ต่ำ / สุพจน์ มงคลพิชญรักษ์ = Effects of program control degree of learning pace in computer-assisted instruction lesson upon learning achievement in science subject of Mathayom Suksa Three students with low learning achievement in science subject / Supot Mongkornpichayarak
The purpose of this research was to examine effects of program control degree of learning pace in computer-assisted instruction lesson upon achievement and time-on-task in science subject of MathayomSuksa three students with low learning achievement in science subject. The subjects were eighty students from Saohaivimolvidthayanukul School in the academic year of 1995. Types of program control degree of learning pace were program control, program control and time on task. Findings of the research were as follows : 1. The result of this research showed no statistical significance difference of achievement at .05 between the subjects learned by program control and program control and time on task. 2. the result of this research showed statistical significance difference of time-on-task at .05 between the subjects learned by program control and program control and time on task.