Authorเปรมศิริ นิมิตรมงคล, ผู้แต่ง
Titleกลยุทธ์การใช้สื่อแบบผสมผสานเพื่อการสร้างเอกลักษณ์ของอินช์เคปประเทศไทย / เปรมศิริ นิมิตรมงคล = Integrated communication strategy for corporate identity implementation of inchcape Thailand / Premsiri Nimitmongkol
Imprint 2536
Connect tohttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/75269
Descript 157 แผ่น : ภาพประกอบ

SUMMARY

การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อให้เข้าใจถึงปัจจัยที่ส่งผลให้อินซ์เคปสร้างเอกลักษณ์ใหม่ และการใช้สื่อแบบผสมผสานเพื่อการสร้างเอกลักษณ์ของอินซ์เคป ผลการวิจัยพบว่า สื่อมวลชนมีบทบาทสำคัญต่อการสร้างเอกลักษณ์ใหม่ของอินซ์เคป ช่วยให้ภาพลักษณ์ใหม่ของอินซ์เคปเป็นที่รู้จักต่อสาธารณชนและกลุ่มเป้าหมายต่าง ๆ นอกจากนี้ ยังพบว่าสัญลักษณ์ของอินซ์เคปเป็นส่วนประกอบสำคัญของเอกลัษณ์องค์กร สัญลักษณ์ถูกสร้างขึ้นเพื่อเป็นตัวแทนที่บงบอกถึงความมุ่งหมายขององค์กร เพื่อให้พนักงานในองค์กรรู้สึก เป็นส่วนหนึ่งและยังเป็นภาพตัวแทนขององค์กรที่มีคุณภาพส่งผลให้เป็นที่รู้จักและยอมรับของสาธารณชน
This study examines the factors which effect Inchcape to create new corporate identity and how to use integrated communication media for the corporate identity implementation. Results indicate that mass media played a major role in implementing Inchcape’s corporate identity and building public and target group awareness on the new corporate identity. Results also show that Inchcape symbol is a key part of corporate identity. A symbol is created to reflect the organization purpose and to build a sense of belongings for its staff as well as to represent consistent standards of quality of the organization and therefore encourage public’s recognition and acceptance.


SUBJECT

  1. ภาพลักษณ์องค์การ
  2. การสื่อสารแบบสื่อประสม
  3. Corporate image
  4. Multimedia communications

LOCATIONCALL#STATUS
Communication Arts Library : Thesis335(CD) LIB USE ONLY