Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

TitleImpacts of puffery advertising for a high-involvement product on consumer behavior / Bui Thi Hoa = ผลกระทบของการโฆษณาเกินจริงในผลิตภัณฑ์ความเกี่ยวพันสูงต่อพฤติกรรมผู้บริโภค / บุย ธี หัว
Imprint 2018
Descript x, 111 leaves

SUMMARY

การวิจัยในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลกระทบของการโฆษณาเกินจริงต่อพฤติกรรมผู้บริโภค โดยมีตัวแปรต้น คือ ระดับของโฆษณาเกินจริง ที่ใช้คำกล่าวอ้างต่อสินค้าที่มีความเกี่ยวพันสูง 2 ลักษณะ (คำกล่าวอ้างเกินจริงมากที่สุด และคำกล่าวอ้างเกินจริงน้อยที่สุด) และตัวแปรตาม คือพฤติกรรมผู้บริโภค ซื่งแบ่งออกเป็น การรับรู้ความจริงของโฆษณา ทัศนคติต่อตราสินค้า และความต้องการซื้อสินค้า โดยใช้การวิจัยเชิงทอลอง ในลักษณ์ะวัดผลครั้งเดียวหลักจากเปิดรับโฆษณา และสินค้าความเกี่ยวพันสูงที่ใช้ในการววิจัย คือ โทรศัพท์มือถือ กลุ่มเป้าหมายเป็นนิสิตระดับปริญญาตรี จำนวน 63 คน จากจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ในช่วงภาคการศึกษาต้น ปีการศึกษา 2561 ผลการวิจัยพบว่า โฆษณาเกินจริงทั่งสองระดับมีผลกระทบที่ไม่แตกต่างกันต่อพฤติกรรมผู้บริโภคทั้ง 4 ตัวแปรย่อย สำหรับนักการตลาด ผลการวิจัยนี้ได้ชี้ให้เห็นว่า การโฆษณาเกินจริงไม่ได้สร้างแรงจูงใจไปมากกว่าการโฆษณาโดยทั่วไแ ซึ่งขัดแย้งกับแนวทางในอดีต ที่กล่าวว่า โฆษณาเกินจริงอาจทำให้ผู้บริโภคเกิดความสับสนได้
The objective of this research eas to explore the link between consumer psychology and puffery advertising, by investigating whether the two levels of puffery advertising, including the strongest and the weakest claims for high-involvement products had different effects on consumers in their perception of ad truthfulness, ad attitude, brand attitude, and purchase intention. the stud was conducted using the post-test only design, testing two levels of advertising puffery identified by preston (1997). with a high-involvement product, cell phone. the data was collected from sixty three undergraduate at chulalongkorn University during the first semester of2018 academic year. the results showed that no matter what level of puffery advertising was used, there was neither positive nor significantly different impact on any dimensions of consumer behavior. fro marketers, this suggests that exaggerated claims may be no more peruasive than factual claims. the finding contributed to negating the other approach, preston's theory saying that puffery is a deceptive practice


LOCATIONCALL#STATUS
Communication Arts Library : Thesis3616CHECK SHELVES

Chulalinet's Book Delivery Request




Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram