Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

TitleBusiness Plan for Shoutao Shop (Longevity Peach for Chinese Ritual) / Kadekaew Leelahabooniam= แผนธุรกิจสำหรับร้านซิ่วท้อ(ลูกท้ออายุยืนสำหรับพิธีไหว้ของชาวจีน) / เกษแก้ว ลีฬหบุญเอี่ยม
Imprint 2019
Descript - หน้า, ตาราง

SUMMARY

This study aims to develop the business plan for Shoutao Shop, the shop where customers can purchase Shoutao, a Chinese ritual offering which is generally used in Chinese ritual such as Chinese New year. Since Shoutao is particularly niche, it is well known for Thai Chinese ethnic in Thailand. Knowledge and information of external environment, industry analysis as well as socio-cultural factors are crucially important for analysis of current and future trend of the business. Primary information about customers’ behavior and factors influencing purchase decision is also advantageous for developing the business plan. Sales of Shoutao is main revenue stream of the business. Business model is carefully developed and it aligns with all aspects of marketing, operation and financial feasibility. Marketing plan is intently designed to serve and attract target customers with effective marketing mix strategy while maintaining competitive price and good service. Moreover, operation plan, together with supply chain and inventory management are designed to emphasize on efficient production which is influenced by seasonality and project to maintain standard for Shoutao as food product. Shoutao Shop is likely to be able to achieve and gain profit within the first year of operation according to 5 year financial plan. Growth of 3 percent is expected to increase yearly. Net present value is 1,028,663.98 Baht and internal rate of return is 148 percent.
โครงการค้นคว้าอิสระนี้จัดทำขึ้นเพื่อพัฒนาแผนธุรกิจร้านซิ่วท้อ ซึ่งเป็นร้านผลิตและจัดจำหน่ายซิ่วท้อเพื่อใช้ในพิธีไหว้ เช่น วันตรุษจีนของชาวไทยเชื้อสายจีน เนื่องจากซิ่วท้อเป็นผลิตภัณฑ์เฉพาะกลุ่ม และเป็นที่รู้จักกันในหมู่ชาวไทยเชื้อสายจีน ข้อมูลความรู้ที่เกี่ยวข้องกับสิ่งแวดล้อมภายนอก รวมทั้งการวิเคราะห์อุตสาหกรรมและปัจจัยทางด้านสังคม เป็นสิ่งสำคัญของการวิเคราะห์แนวโน้มของตลาดทั้งในปัจจุบันและอนาคต ข้อมูลพฤติกรรมผู้บริโภค และปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อซิ่วท้อเป็นประโยชน์เพื่อใช้ในการพัฒนาแผนธุรกิจเช่นกัน ยอดขายของซิ่วท้อคือรายได้หลักของธุรกิจ ซึ่งยอดขายนี้จะเป็นไปตามโมเดลธุรกิจที่ได้รับการออกแบบอย่างดี และความสอดคล้องของแผนด้านการตลาด, การผลิต รวมถึงแผนทางการเงิน แผนการตลาดถูกออกแบบมาเพื่อตอบสนองความต้องการและดึงดูดกลุ่มผู้บริโภคเป้าหมาย โดยใช้หลักส่วนผสมทางการตลาดที่เหมาะสม และยังคงไว้ซึ่งราคาที่สามารถแข่งขันกับคู่แข่งในตลาดได้ รวมทั้งเน้นการบริการที่ดี อีกทั้งการวางแผนการผลิตและการจัดการห่วงโซ่อุปทาน รวมถึงวัตถุดิบและบรรจุภัณฑ์ ซึ่งเป็นผลจากการจัดการปัจจัยด้านเทศกาล เพื่อการผลิตที่มีประสิทธิภาพ และเพื่อเน้นคุณภาพและมาตรฐานของซิ่วท้อ ร้านซิ่วท้อคาดการณ์ว่าจะสามารถทำกำไรได้ภายในปีแรกของการดำเนินซึ่งเป็นผลการจากการวางแผนทางการเงิน 5 ปี และมีการเติบโตของธุรกิจที่ 3 เปอร์เซนต์ต่อปี มูลค่าปัจจุบันสุทธิคิดเป็น 1,028,663.98 บาท, อัตราผลตตอบแทนภายในเท่ากับ 148 เปอร์เซนต์


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project60818283LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram