Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนธุรกิจร้านนั่งเล่นคาเฟ่ / ทอตา ตันโชติกุล=Business Plan for Nung Lhin Cafe
Author Torta Tanchotikun
Imprint 2559
Descript ก-ฎ : 136 หน้า, ตาราง

SUMMARY

แผนธุรกิจร้านนั่งเล่นคาเฟ่จัดทำขึ้นเพื่อศึกษาและประเมินผลตอบแทนในการดำเนินร้านคาเฟ่ในเวียงจันทน์ ซึ่งได้ทำการศึกษาและเสนอกลยุทธ์ในด้านการตลาด การดำเนินงาน และการเงิน โดยศึกษาข้อมูลทุติยภูมิและข้อมูลปฐมภูมิ จากการตอบแบบสอบถามผู้บริโภคจำนวน 200 คน แนวคิดของร้านนั่งเล่นคาเฟ่จะอาศัยโอกาสทางธุรกิจในการจำหน่ายเครื่องดื่มและเบเกอรี่ โดยเฉพาะอย่างยิ่งในเวียงจันทน์ สาธารณรัฐประชาธิปไตยประชาชนลาว
ซึ่งยังมีการขยายตัวทางเศรษฐกิจอยู่ รวมถึงตลาดผู้บริโภคกาแฟที่ยังเติบโตอย่างต่อเนื่อง มีผู้แข่งขันอยู่ไม่มากรายนัก จึงยังมีช่องว่างของตลาด ในการสร้างธุรกิจร้านคาเฟ่สำหรับให้บริการผลิตภัณฑ์ที่มีคุณภาพในราคาที่เหมาะสม เพื่อสร้างความผ่อนคลายและความสุขให้กับผู้บริโภค ในด้านการตลาดธุรกิจจะจับกลุ่มเป้าหมายวัยรุ่นตอนต้น และวัยรุ่นตอนปลาย เนื่องจากเป็นกลุ่มคนที่ชอบเข้าสังคม และการพบปะสังสรรค์
ชอบความทันสมัยแปลกใหม่ โดยทางร้านได้กำหนดกลยุทธ์ส่วนผสมทางการตลาดที่สามารถตอบสนองความต้องการของลูกค้าได้มากที่สุด ในการดำเนินงานธุรกิจได้มีการจัดวางรูปแบบการบริหาร และการดำเนินงานเพื่อให้เกิดประสิทธิภาพในการผลิตและการบริการ เพื่อสร้างความประทับใจให้ลูกค้า รวมถึงเพิ่มความสามารถในการแข่งขันกับผู้ประกอบการรายอื่น ซึ่งจะทำให้ร้านนั่งเล่นคาเฟ่สามารถดำเนินงานได้อย่างยั่งยืน
ในด้านการเงินร้านนั่งเล่นคาเฟ่จัดตั้งอยู่ในรูปแบบวิสาหกิจส่วนบุคคล ใช้เงินลงทุนเริ่มแรก 2.4 ล้านบาท โดยมีต้นทุนเงินทุนถัวเฉลี่ยถ่วงน้ำหนักเท่ากับร้อยละ 7.69 ต่อปี ทั้งนี้ธุรกิจมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 2,312,776 บาท อัตราผลตอบแทนเฉลี่ยของโครงการ (IRR) เท่ากับร้อยละ 35.37 และระยะเวลาคืนทุน (Payback Period) ประมาณ 2.77 ปี ซึ่งถือว่าเป็นธุรกิจที่มีศักยภาพในการทำกำไรและน่าลงทุน เนื่องจากให้ผลตอบแทนสูงเมื่อเทียบกับสภาวะเศรษฐกิจในปัจจุบัน
The purpose of this business plan for the Nung Lhin Cafe is to study and assess the feasibility of the business in term of marketing, operations and finance aspects. This study is based on secondary and primary data gathered from a survey of 200 sample consumers. The concept of the Nung Lhin Cafe is relying on business opportunities in the coffee shop and bakery especially in Vientiane, Laos. Currently, it has economic growth and the coffee consumer market is growing steadily.
There is not also a lot of number of competitors. Therefore, there is a gap in this market. To meet the customers’ needs, the cafe focused on the product quality with the reasonable prices and services that offer relaxation and pleasure to consumers. In term of marketing, the target groups of customers are the early teens and late adolescence, who love socializing, gatherings and modernization. For the operations management, the business has set management system to enhance the effectiveness in working and services for impressing the customers, increasing the ability to compete with other competitors.
Therefore the business will make the operation sustainable. In term of finance, the Nung Lhin Cafe is registered as the Individual Enterprise. It requires an initial investment of 2.4 Million Baht. The weighted average cost of capital (WACC) is approximately 7.69% per annum. The net present value of the project (NPV) is approximately 2,312,776 Baht. The internal rate of return (IRR) is 35.37% with the payback period is 2.77 years. With all the studies and numbers, it’s appropriate to conclude that “Nung Lhin Cafe” has a potential and profitable one which yields a good return compared to the current economic situation and attractive to invest.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project57822197LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram