Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนธุรกิจ บริษัท คาร์เปท อินเตอร์แนชั่นแนล ไทยแลนด์ จำกัด (มหาชน) / ณิชนันทน์ พิมุขมนัสกิจ = Business plan for Carpets International Thailand Public Company Limited
Author Nichanun Pimukmanuskit
Imprint 2555
Descript ก-ซ, 97 แผ่น : ภาพประกอบ, แผนภูมิ

SUMMARY

แผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตุประสงค์เพื่อปรับปรุงการวางแผนกลยุทธ์ทางธุรกิจของ บริษัท คาร์เปท อินเตอร์แนชั่นแนล ไทยแลนด์ จำกัด (มหาชน) ซึ่งเป็นบริษัทผลิตพรมชั้นนำของประเทศ ให้ทันต่อเหตุการณ์ปัจจุบันที่เปลี่ยนแปลงไปอย่างมาก โดยทำการศึกษาสภาพแวดล้อม ปัจจัยภายนอกที่ส่งผลกระทบเป็นทั้งโอกาสหรืออุปสรรค และศึกษาปัจจัยภายในที่จะทำให้เห็นจุดแข็งหรือจุดอ่อนของบริษัทฯ การศึกษาข้อมูลของกลุ่มลูกค้าเป้าหมายทำโดยการใช้แบบสอบถาม ที่มาของข้อมูลมีทั้งข้อมูลปฐมภูมิและข้อมูลทุติยภูมิ ข้อมูลทั้งสองแหล่งมีความสอดคล้องกัน ดังนี้ ปัจจัยที่ลูกค้าให้ความสำคัญมากที่สุดในการตัดสินใจเลือกซื้อพรมปูพื้น คือ คุณภาพของสินค้า ความหลากหลาย และราคาที่เหมาะสม โดยที่ลูกค้ามีความพอใจมากที่สุดในด้านความเชี่ยวชาญและมารยาทของพนักงานขายและการแก้ปัญหาที่รวดเร็วตรงจุด ส่วนด้านที่ลูกค้ามีความพึงพอใจน้อยที่สุดคือ การส่งเสริมการขาย ดังนั้น คาร์เปท อินเตอร์ จึงต้องปรับปรุงกลยยุทธ์การตลาดเพื่อเพิ่มความพึงพอใจให้ลูกค้าปัจจุบันและเพิ่มความดึงดูดใจลูกค้ากลุ่มศักยภาพมากขึ้น คาร์เปท อินเตอร์ ใช้กลยุทธ์ Growth และ Differentiate ควบคู่กันพื่อให้บริษัทเติบโตอย่างมั่นคงและยั่งยืน โดยอาศัยความได้เปรียบด้านคุณภาพสินค้า การผลิตที่มีประสิทธิภาพ ช่องทางการจำหน่ายที่ทั่วถึง เพื่อตอบสนองความต้องการของลูกค้าทุกกลุ่ม นอกจากนี้ยังต้องใช้การสื่อสารทางการตลาดที่เหมาะสมสอดคล้องกับภาพลักษณ์ของบริษัทฯ
The purpose of this business plan is to improve company strategic plan, Carpet international Thailand Public Company Limited (CI) is a leading Carpet Manufacturer produce high quality carpet, to cope with Current situation change. The study has included environmental condition and external factor which impact to both business opportunity and obstacle. The internal factor which show the weak and strong point of company is also studied. The study of target customer is derived by questionnaire. Source of data was from both primary and secondary data. Data from both sources are corresponded to each other and shown that main reasons of customer, who decide to buy carpet, is product quality, variety of product and reasonable price. The most customer satisfaction is service from knowledgeable and good manners of sale person, who is able to solve customer issue rapidly and right to the point. The least customer satisfaction is sales promotion program. Hence forth Carpet Inter should improve the marketing strategy in order to increase satisfaction of existing customer and attract the potential one. Carpet Inter should apply both Growth and Differentiate strategy to secure the company growth, by using a comparative advantage of product quality, more efficient in production and throughout distribution channel approach to all customer sector. Furthermore the appropriate marketing communication, which is matched with company image, should be used.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53830828LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram